דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


4 טיפים שימנעו מכם ליפול למקומות של חולשה, מסכנות וריפיון 

מאת    [ 04/08/2012 ]

מילים במאמר: 542   [ נצפה 6572 פעמים ]

4 טיפים שימנעו מכם ליפול למקומות של חולשה, מסכנות וריפיון 

 

 

1) אל תניחו לכעס לשלוט בכם

 

כעס הוא מצב שאנו בוחרים להיות בו. מי שמניח לכעס להוביל אותו - מזיק ומחליש את עצמו מאוד. כעס הוא כמו רעל. הוא מפעפע לתוך זרם הדם בגוף ומשחית את התפקוד של הגוף, השכל והנפש. הוא גורם לאנשים לאבד את שיקול הדעת, את הרצון הטוב ואת התחושה החיובית ומוביל אותם לתהומות של עצב, עצבים, אלימות, שנאה, טירוף ואלימות.

 

אין זה משנה מהו מקור הכעס שלכם, האם הכעס שלכם מוצדק והאם זה הוגן להרגיש כעוסים. הנקודה היא שהכעס מזיק ומחליש אותכם, ולכן מוטב להימנע ממנו בכל תנאי, מכל סיבה ובכל סיטואציה.

 

 

 

2) אל תתנו לרחמים העצמיים להוביל אותכם

 

רחמים עצמיים הם מנגנון פסיכולוגי שגורם לנו להצדיק את עצמנו - גם כשאנחנו טועים לחלוטין. מי שמרגיש רחמים ומסכנות, מי שחש שעשו לו עוול, גזלו ממנו, לקחו לו או מנעו ממנו זכויות "רגילות וסבירות" - מוביל את עצמו למקום של צדקנות אבל גם למקום של מסכנות.

 

כשאדם חש מסכן והוא סבור שהתחושה שלו היא מוצדקת - רמת האנרגיה שלו יורדת, החולשה הפנימית משתלטת עליו, הוא מוריד את עצמו לדרגה נמוכה של ביטחון עצמי ושל דימוי עצמי והוא פוגע בעצמו במו ידיו. אם תבינו שהדבר בידיים שלכם ושלהיות מסכן זו בחירה ולא גזירת גורל - אתם תימנעו ממצבים שבהם אתם משכנעים את עצמכם שאתם מסכנים וראויים לרחמים.

 

 

 

3) אל תתחננו אף פעם

 

תחנונים הם סכנה לנפש הבריאה, העצמאית והחזקה. מותר לבקש - אסור להתחנן, משום שתחנונים גורמים לכם לעבור מעמדה חזקה או שיוויונית לעמדה חלשה ונחותה. אם מישהו רוצה לתת לכם משהו מרצונו הטוב - זה בסדר. אבל אם עליכם להתחנן אליו שוב ושוב - הוא כנראה לא רוצה לתת לכם את מבוקשכם.

 

תחנונים הם דבר מזיק מכמה סיבות: הם גורמים לכם להשפיל את עצמכם, הם מעניקים כוח מוגזם לצד השני והם סוג של אלימות סמויה משום שאם מישהו אומר לכם "לא" עליכם לקבל זאת ולא לנסות להפעיל עליו כוח ולחץ נפשי כדי להוציא ממנו את מה שאתם רוצים בדרכים כוחניות. מי שלא מתחנן, תמיד מוצא דרך אחרת להשיג את מבוקשו בצורה עצמאית או יצירתית. לעומת זאת, מי שמתחנן נותן לאחרים כוח מוגזם ומתרגל להיות חלש ומסכן רק כדי להשיג את מבוקשו.

 

 

 

4) אל תתנו ליצר הנקמה להשפיע עליכם

 

אם לדעתכם מישהו פוגע בכם או עושה מעשה לא ראוי כלפיכם - יש לכם שתי אפשרויות: או לרחם עליו, להניח לו ולהמשיך הלאה בחייכם הטובים והמאושרים או לפתוח איתו מעגל של נקמה, "החזרה", חינוך והשפלה.

 

יצר נקמה הוא דבר מזיק: הוא גורם למתח נפשי, הוא שואב אותנו למקומות שליליים, הוא הופך אותנו למשהו שאנחנו לא והוא גורם לנו לפתוח מעגלים של שנאה במקום להשקיע את זמננו בבנייה ובהעצמה, ברווחה ובהנאה. גם אם מישהו עושה לכם עוול - עדיף לכם להמשיך הלאה מאשר להשקיע את כל האנרגיות שלכם בניסיון להוריד אותו בחזרה, לנקום בו, להשפיל אותו, לחנך אותו ולהראות לו שגם אתם שווים. אתם שווים גם בלי להוכיח לאף אחד שאתם שווים.

 

 

וטיפ לסיום: הדרך הפשוטה והמהירה ביותר להיות אנשים עוצמתיים היא להקפיד ולהתנהל ממקום גבוה, רגוע וחיובי, ולא ממקומות נחותים כמו מסכנות, נקמה, תחנונים וכעס.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב